Malé dějiny jedné rodiny
Televizní seriál (1989) Příběhy ze života v tehdejším Československu. Hrají A. Švehlík, M. Dvorská, P. Mourková, J. Wehrenberg a další. Režie I. Paukert Televizní seriál z konce 80. let – „Malé dějiny jedné rodiny“ bychom mohli označit za jakéhosi předchůdce pozdějších komerčněji laděných sitcomů. Týden co týden vstupovala do domácností televizních diváků na přelomu roků 1988 a 1989 rodina zaměstnance strojírenských závodů (Alois Švehlík), kterou dále tvoří jeho ambiciózní manželka pracující jako novinářka (Milena Dvorská), poněkud pubertální dcera (Pavlína Mourková) a dorůstající synek (Jakub Wehrenberg). V jednotlivých epizodách se řešily nejen typické problémy této socialistické rodiny vyplývající z jejich profesí a povah, to vše samozřejmě formou humoru a nadsázky, avšak scénáristé nezapomínali ani na aktuální dění. Do dialogu či scény byla vždy zakomponována událost, v té době naprosto čerstvě aktuální – např. nejnovější výtisk novin, sportovní přenos atd. Mnohdy se jednalo o narážku na událost z oblasti politického dění, což se nelíbilo tehdejší moci a údajně právě z popudu tehdejších vysokých vládních představitelů byl seriál na podzim roku 1989 ukončen. Stalo se tak pouze několik týdnů před sametovou revolucí. Kterak by tato změna v politickém zřízení našeho státu byla promítnuta do seriálových epizod, se může divák dnes pouze domnívat. Televizní seriál z konce 80. let – „Malé dějiny jedné rodiny“ bychom mohli označit za jakéhosi předchůdce pozdějších komerčněji laděných sitcomů. Týden co týden vstupovala do domácností televizních diváků na přelomu roků 1988 a 1989 rodina zaměstnance strojírenských závodů (Alois Švehlík), kterou dále tvoří jeho ambiciózní manželka pracující jako novinářka (Milena Dvorská), poněkud pubertální dcera (Pavlína Mourková) a dorůstající synek (Jakub Wehrenberg). V jednotlivých epizodách se řešily nejen typické problémy této socialistické rodiny vyplývající z jejich profesí a povah, to vše samozřejmě formou humoru a nadsázky, avšak scénáristé nezapomínali ani na aktuální dění. Do dialogu či scény byla vždy zakomponována událost, v té době naprosto čerstvě aktuální – např. nejnovější výtisk novin, sportovní přenos atd. Mnohdy se jednalo o narážku na událost z oblasti politického dění, což se nelíbilo tehdejší moci a údajně právě z popudu tehdejších vysokých vládních představitelů byl seriál na podzim roku 1989 ukončen. Stalo se tak pouze několik týdnů před sametovou revolucí. Kterak by tato změna v politickém zřízení našeho státu byla promítnuta do seriálových epizod, se může divák dnes pouze domnívat.